Welke Design Sprint past bij mij?
5 dagen (ma-vr)
Van idee naar getoetst prototype in 5 dagen! De Google Design sprint is geschikt als je al een concreet idee hebt, welke je zo snel en realistisch mogelijk wilt toetsen.
In deze sprint volgen we de bekende en bewezen opzet van Google en pakken we in 5 aaneengesloten dagen een eerste idee of oplossingsrichting beet om te komen tot een getoetste oplossing.
Hierbij maken we gebruik van testen waarbij voor de klant de ervaring vrij echt is, terwijl de dienst of product erachter technisch gezien nog nog niet (helemaal) werkt.
3 tot 5 dagen (kan verspreid)
Een Service Design Sprint heeft als doel een innovatieve oplossing voor een probleem met impact op de gebruiker te vinden. Dit kan zowel een klant als een medewerker zijn. Er is dus nog niet een concreet idee hoe dit aangepakt zou moeten worden.
We bepalen samen een op maat programma waarin je binnen uiterlijk 5 (verspreide) dagen een nieuw concept of idee getoetst hebt of andere vraagstukken beantwoord ziet.
3 tot 5 dagen (kan verspreid)
Een Customer Journey Sprint is gericht op het verbeteren en vernieuwen van een bestaande klantreis. Een klantreis is hetgeen de klant meemaakt van oriëntatie tot en met afterservice van een bestaand product.
We starten met het in kaart brengen van de huidige klantreis en gaan dan kijken hoe dit beter kan. We toetsen deze verbeteringsideeën aan de hand van eerste prototypes. Zo weet je binnen 5 dagen wat echt gaat werken. Een Customer Journey Sprint kan vaak ook al binnen 3 dagen zeer waardevolle resultaten opleveren.
- zit een klant hierop te wachten?
- wat moeten we maken en kunnen we dat wel?
- moeten we dit wel doen, gaat het iets opleveren?
Je moet alleen starten met een sprint als je bereid bent iets met de uitkomsten te doen. Daarom is het belangrijk dat de beslisser(s) aan boord is/ zijn. Liefst doet hij of zij mee in een sprint, maar deze persoon moet in ieder geval op de belangrijkste momenten aanwezig zijn.
We werken op een andere locatie dan jouw bedrijf, om zo de nodige afstand te creëren en de creativiteit te stimuleren. Sprints vinden plaats op onze locatie in Tilburg, tenzij anders afgesproken. Bij een Service Design of Customer Journey sprint kunnen we ook 2 teams tegelijk begeleiden.
We verwachten dat minimaal 2 medewerkers gedurende 3 tot 5 dagen beschikbaar zijn, en dat zij worden vrijgesteld van andere taken. Alleen op die manier is het mogelijk om de benodigde focus te verkrijgen. Daarnaast investeer je ook een bedrag. Zoals het bij investeringen hoort, beloven wij dat het rendement op deze investering positief is!