Welke Design Sprint past bij mij?

Wij bieden een aantal verschillende typen Design Sprints, met net een andere focus. Kijk hier wat bij jou en je vraagstuk past of overleg met ons.
Google Design Sprint
5 dagen (ma-vr)

Van idee naar getoetst prototype in 5 dagen! De Google Design sprint is geschikt als je al een concreet idee hebt, welke je zo snel en realistisch mogelijk wilt toetsen.

In deze sprint volgen we de bekende en bewezen opzet van Google en pakken we in 5 aaneengesloten dagen een eerste idee of oplossingsrichting beet om te komen tot een getoetste oplossing.

Hierbij maken we gebruik van testen waarbij voor de klant de ervaring vrij echt is, terwijl de dienst of product erachter technisch gezien nog nog niet (helemaal) werkt.

Service Design Sprint
3 tot 5 dagen (kan verspreid)

Een Service Design Sprint heeft als doel een innovatieve oplossing voor een probleem met impact op de gebruiker te vinden. Dit kan zowel een klant als een medewerker zijn. Er is dus nog niet een concreet idee hoe dit aangepakt zou moeten worden.

We bepalen samen een op maat programma waarin je binnen uiterlijk 5 (verspreide) dagen een nieuw concept of idee getoetst hebt of andere vraagstukken beantwoord ziet.

Customer Journey Sprint
3 tot 5 dagen (kan verspreid)

Een Customer Journey Sprint is gericht op het verbeteren en vernieuwen van een bestaande klantreis. Een klantreis is hetgeen de klant meemaakt van oriëntatie tot en met afterservice van een bestaand product.

We starten met het in kaart brengen van de huidige klantreis en gaan dan kijken hoe dit beter kan.  We toetsen deze verbeteringsideeën aan de hand van eerste prototypes. Zo weet je binnen 5 dagen wat echt gaat werken. Een Customer Journey Sprint kan vaak ook al binnen 3 dagen zeer waardevolle resultaten opleveren.

Een Design Sprint
Een design sprint helpt je om op gestructureerde wijze producten of diensten te verbeteren of geheel nieuwe ideeën te toetsen. In een design sprint toetsen we 3 zaken:
  1. zit een klant hierop te wachten?
  2. wat moeten we maken en kunnen we dat wel?
  3. moeten we dit wel doen, gaat het iets opleveren?
Hierbij starten we altijd vanuit het klantperspectief. Ons doel is om een ervaring te ontwerpen (vandaar design) waar zowel de klant als jij als organisatie mee geholpen zijn.
Voor wie?
Een Design Sprint is geschikt voor grotere organisaties (25+ werknemers) die een uitdaging hebben op het gebied van klant- of medewerkerservaring, die bezig zijn met ontwikkeling van nieuwe producten of diensten en bereid zijn iets te doen met de uitkomsten van een sprint.
Met wie?
In een team zien we graag de volgende disciplines vertegenwoordigd: marketing, technologie, klantperspectief, financiën, productontwerp. Daarnaast moet iemand beslissingen kunnen nemen. Wij vullen jouw team aan met een Service Designer en andere disciplines waar nodig. Het team wordt begeleid door een ervaren Service Design Facilitator.
Wat kost het?
Voor onze sprints hanteren we vaste prijzen. Je weet dus van te voren precies waar je aan toe bent. Voldoen we niet aan de vooraf gemaakte afspraken? Dan betaal je slechts 70%.
SPRINTS
Hoe verloopt een sprint?
Verkennen
Waar hebben we het eigenlijk over? Wat weten we al? Wat nog niet? Vanuit welk perspectief bekijken we dit? We bekijken wat we al weten en zoeken uit wat we nog niet weten.
Interpreteren
Nu we alle informatie beschikbaar hebben, gaan we deze op bepaalde manieren ordenen. Hierdoor kunnen we interpreteren. We scherpen verder aan en bepalen de exacte focusvraag van deze sprint.
Oplossingen
We gaan tot mogelijke oplossingen komen voor ons vraagstuk. We werken deze vrij gedetailleerd uit. Vervolgens maken we een keuze welke oplossingen het meeste kans maken. Deze oplossingen werken we nog verder in detail uit.
Prototype
We maken een prototype van de oplossing. Het prototype is nog niet de uiteindelijke oplossing met bijbehorende techniek, maar is een versie die voor de klant echt genoeg is om feedback op te geven.
Toetsen en bijstellen
We toetsen het prototype met echte klanten. Op basis hiervan leren we en nemen besluiten. Dit kan zijn dat we onze oplossing moeten aanpassen, of dat we bepaalde zaken stopzetten. Wat zou een volgende slimme stap zijn? We weten nu hoe we verder moeten!
jouw investering
Waaruit bestaat mijn investering?

Je moet alleen starten met een sprint als je bereid bent iets met de uitkomsten te doen. Daarom is het belangrijk dat de beslisser(s) aan boord is/ zijn. Liefst doet hij of zij mee in een sprint, maar deze persoon moet in ieder geval op de belangrijkste momenten aanwezig zijn.

We werken op een andere locatie dan jouw bedrijf, om zo de nodige afstand te creëren en de creativiteit te stimuleren. Sprints vinden plaats op onze locatie in Tilburg, tenzij anders afgesproken. Bij een Service Design of Customer Journey sprint kunnen we ook 2 teams tegelijk begeleiden.

We verwachten dat minimaal 2 medewerkers gedurende 3 tot 5 dagen beschikbaar zijn, en dat zij worden vrijgesteld van andere taken. Alleen op die manier is het mogelijk om de benodigde focus te verkrijgen. Daarnaast investeer je ook een bedrag. Zoals het bij investeringen hoort, beloven wij dat het rendement op deze investering positief is!

standaard pakketten
Transparantie in jouw investering
Onderstaand vind je onze ‘standaard’ pakketten, uitgaande van een sprint van 5 dagen. In overleg kunnen we programma’s ook inkorten of juist uitbreiden, dan gelden andere prijzen.
SERVICE DESIGN SPRINT
5 dagen
€ 14.950,-
Voorbespreking, vastleggen doelstellingen en scope
Doorlopende begeleiding door ervaren Service Design Facilitator
User experience designer als onderdeel van het core team
Masterclass passend bij jouw uitdaging door één van onze specialisten
Inzet prototyping specialist gedurende 1,5 dag
Gevisualiseerd eindresultaat met duidelijke next steps
 
Resultaatgarantie
Google Design Sprint
5 dagen
€ 14.950,-
Voorbespreking, vastleggen doelstellingen en scope
Vooronderzoek door onze researcher
Doorlopende begeleiding door ervaren Service Design Facilitator
User experience designer als onderdeel van het core team
Masterclass passend bij jouw uitdaging door één van onze specialisten
Inzet prototyping specialist gedurende 1,5 dag
Gevisualiseerd eindresultaat met duidelijke next steps
Resultaatgarantie
CUSTOMER JOURNEY SPRINT
4 + 1 dagen
€ 14.950,-
Voorbespreking, vastleggen doelstellingen en scope
Inzet van researcher gedurende 2 dagdelen
4 dagen begeleiding door ervaren Service Design Facilitator
User experience designer als onderdeel van het core team voor de eerste 3 dagen
Masterclass passend bij jouw uitdaging door één van onze specialisten
Inzet prototyping specialist gedurende 2 dagen, waarvan 1 dag voor testen nieuwe propositie bij klanten
Gevisualiseerd eindresultaat met duidelijke next steps
Resultaatgarantie
Privacyvoorkeuren
Wanneer u onze website bezoekt, kan deze informatie van bepaalde services via uw browser opslaan, meestal in de vorm van cookies. Hier kunt u uw privacyvoorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze website en de diensten die we aanbieden.